Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.01.2018 20:22 - Цвета Петрова - Български митологични персонажи и къде да ги намерим
Автор: dimitarsworld Категория: Хоби   
Прочетен: 1681 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
     Здравейте! Днес ще ви представя една малко по-различна книга. Искам да кажа, по-различна от книгите които сме свикнали да виждаме в книжарниците и библиотеките. Става дума за "Български митологични персонажи и къде да ги намерим". Това е проект на младата българка художничка Цвета Петрова позната в арт средите като Clementine Petrova. 
image

     Творбата е реализирана благодарение на популярната форма за подпомагане на артисти IndieGoGo. За мое огромно щастие успях да се сдобия с една бройка, въпреки, че не съм дарявал пари през тази платформа. Ще започна с малко предистория. Когато разбрах, че книгата е факт , се свързах с авторката за да си поръчам едно копие. Тя се отзова на молбата ми, въпреки, че IndieGoGo кампанията беше отдавна приключила. Каза ми , че изпраща по БГ пощи , така й било удобно, няма проблем. Дадох си адреса и започнах да чакам. Да си призная, чаках доста. В един слънчев ден реших все пак да проверя в кварталния клон на пощенската служба, може все пак нещо да е пристигнало(по чудо) дали не ми е пристигнала пратката. Точно пред офиса видях пощальонката, която разнася из този район. С най-учтивия тон който имах я попитах "Извинете, може ли да ви задам един въпрос?" а тя: "Нямам време, не мога да говоря, много работа имам." разкрещя ми се в лицето. По принцип не заговарям хора ей така на улицата, но този път видях, че моето пликче стърчи от чантата й. Прибрах се и започнах да си чакам известието. По едно време майка ми се прибра и ми донесе пликчето, обясни ми, че го е намерила подхвърлен до входната врата. 
     Както и да е! Хубавите неща стават трудно! 
image
     Сега нека поговорим за самата книга. Дебела е долу-горе колкото тетрадка със сто листа, но това което се крие между красивите, твърди корици е безценно.      
     Според мен най-голямото достойнство на това интересно четиво е, че авторката е подбрала малко по-неизвестни същества като Кикимора, Блатник, Мора и много други. Тази книга ще се хареса на широк кръг читатели. Както на най-малките, които тепърва се запознават с вълшебното и магичното, така и на големи хора които искат няколко часа да се потопят в света на красивото. Но като оставим тези две основни групи читатели книжката би харесала и на професионални художици, които искат да научат нещо ново и да се запознаят с този тип изкуство. Илюстрациите са придружени от кратки текстове които описват всеки един персонаж. Да си призная, не обръщах кой знае какво внимание на текстовете, не, че не са интересни, напротив, просто бях запленен от картините. Сами ще видите колко са детайлни и красиви, все едно гледате истински същества пред себе си. 
     Изключително ценно и увлекателно четиво! От авторката знам, че се подготвя нов тираж, така, че ще още повече хора ще могат да се докоснат до това вълшебство! Пожелавам на Цвета още много тврочески и лични успехи и да не спира да твори тези прекрасни картини! 
imageimageimageimage
   
     За финал споделям няколко странички за да добиете представа за какво говоря и защо чак толкова се възхищавам на този продук. Наистина ме впечатли във всяко едно отношение и като съдържание, и като изпълнение и като оношение на артиста към произведенията си и публиката! 

https://www.facebook.com/ClementinePetrovaArt/
https://www.instagram.com/petrova.illustrations/




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dimitarsworld
Категория: Изкуство
Прочетен: 10136
Постинги: 4
Коментари: 2
Гласове: 0
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930